Місцеві ЗМІ Рівненщини розмістили матеріали з ознаками замовності про з’їзд ВО «Батьківщина» (ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ АГІТАЦІЇ)

опубліковано 30 вер. 2015 р., 10:40 office ewgenus   [ оновлено 30 вер. 2015 р., 10:40 ]
17 – 19 вересня ряд ЗМІ Рівненської області опублікували два матеріали однакового змісту з ознаками прихованої реклами. Матеріали стосувались ХІІІ з’їзду ВО «Батьківщина» у Києві, у всіх виданнях вони були розміщені поряд на одній сторінці. Про це повідомляє сайт ОПОРИ,

Статті були опубліковані у здолбунівській газеті «Нове життя» (№72-73 (9696-9697) від 18 вересня), дубенській «Дзеркало плюс» (№38 (750) від 17 вересня), а також острозьких газетах «Життя і слово» (№75-76 (8941-8942)від 19 вересня) та «Замкова гора» (№38 38 (898) від 19 вересня). Перший матеріал має назву «Юлія Тимошенко: Уряд треба міняти! Терміново»». У статті йдеться про ХІІІ з’їзд ВО «Батьківщина» у Києві. «Ключовими на з’їзді були питання тарифів, контрактної армії, подолання корупції, децентралізації та змін до Конституції в цілому. Поруч із питанням війни і миру, стояло питання продажу землі та участі фракції «Батьківщина» в коаліції», – зазначено у матеріалі. Відмінністю матеріалів стало лише додавання різних коментарів: у газеті «Дзеркало плюс» наявний коментар від Сергія Гаврилюка, а у «Новому житті» присутній коментар Олега Дацюка, голів Дубенської та Здолбунівської районних партійних організацій ВО «Батьківщина», відповідно. У острозьких публікаціях такі коментарі відсутні.









У другому матеріалі під назвою «Несподіваний хід Кучерука у Рівному» йшлося про той же з’їзд. Також наведено інформацію про «підготовку головою РОО ВО «Батьківщина» офіційного звернення до начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева з вимогою провести перевірку собівартості витрат, що їх житлово-комунальні підприємства закладають у тарифи». Окрім цього, 16 вересня статтю «Кучерук хоче перевірити тарифи та послуги рівненських ЖКГ» із аналогічним змістом було опубліковано Інтернет порталом «ЧаРівне».



Усі матеріали підписані Мартою Підлісною.

На сайті «ЧаРівне» матеріали були марковані позначкою «На правах політичної реклами». Газета «Нове життя» й «Замкова гора» розмістила під двома публікаціями позначку – чорний квадрат, який, відповідно до редакційної політики, означає, що цей матеріал розміщений на правах реклами.

Як зазначає видання, одні ЗМІ маркували матеріали, а інші ЗМІ – ні, тож такий матеріал має ознаки «джинси» (прихованої реклами) та був оприлюднений в інтересах потенційного суб’єкта виборчого процесу.

Громадянська мережа «ОПОРА» звертає увагу місцевих ЗМІ на те, що згідно п. 8 ст. 60 Закону України «Про місцеві вибори» передбачає, що усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі. Окрім цього, ч. 3 ст.9 ЗУ «Про рекламу», передбачає, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару, та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».


джинса, місцеві вибори 2015, порушення, регіони