ЗАФІКСОВАНІ ПОРУШЕННЯ


Редактор районної газети на Вінничині повідомляє про переслідування

опубліковано 17 лип. 2017 р., 11:09 office ewgenus   [ оновлено 17 лип. 2017 р., 11:09 ]

У Хмільнику (Вінницька область)
Редактор місцевої районної газети «Життєві обрії» Олександр Околодько скаржиться на переслідування та звернувся з відповідними заявами до МВС і СБУ.

Цю заяву, також було опубліковано в газеті «Життєві обрії», де зазначається, що біля супермаркету у Хмільнику активіст Іван Маташ заблокував автомобіль редактора своїм авто і вимагав у нього вийти з машини, в цей час редактор перебував у машині з дружиною та дітьми. Редактор відмовився вийти, бо зрозумів, що той провокує його аби зафіксувати його реакцію на відеокамеру.

Олександр зазначає, що тиск і погрози тривають близько двох років і вважає переслідування з боку пана Маташа та депутата міськради Руслана Терещука помстою за публікації в газеті. Раніше він вже заявляв у поліцію, про напади біля міськради з погрозами, але справу було закрито.

Олександр Околодько очолює Газету «Життєві обрії» з червня поточного року до цього виконував обов’язки головного редактора.

Нагадаємо, що 12 липня у Вінниці побили власника сайту «Власно.Інфо» Володимира Воловодюка після журналістського розслідування, щодо законності встановлених батутів у місті, а трохи раніше, 1 червня, журналістка медіацентру «Власно» Мирославу Слободянюк потрапила в ДТП на пішохідному переході у Вінниці.

21 квітня на Вінниччині в селищі міського типу Теплик було спалено авто місцевого активіста та спеціального кореспондента газети «Шанс» Віктора Рися, що вів журналістське розслідування про захоплення приватної власності.

Фото: udoktora.net
detector.media

Між поліцією та активістами Автомайдану виникла суперечка під Верховною Радою

опубліковано 13 лип. 2017 р., 22:48 office ewgenus   [ оновлено 13 лип. 2017 р., 22:48 ]

Поліція склала адмінпротокол на водія машини через неправильну парковку. Не дочекавшись евакуатора, підтягнулись автомайданівці. У суперечку між активістами і правоохоронцями втрутився народний депутат Єгор Соболєв, узявши ключі у власника, відігнав машину, повідомляє Громадське.

Нагадаємо, в передостанній день сесії 13 липня Верховна Рада не стала розглядати освітню і медичну реформи і закрила засідання.






Громадське телебачення
tyzhden.ua

Розівська райрада, призначила іншого правонаступника газети, яка підлягає роздержавленню

опубліковано 13 лип. 2017 р., 06:17 office ewgenus   [ оновлено 13 лип. 2017 р., 06:18 ]

Редактор запорізької районки повідомляє про «рейдерське захоплення газети»Після звільнення головного редактора газети «Роз-інформ», райрада призначила виконувача обов’язків без згоди колективу - повідомляє НСЖУ.

Районна влада заборонила друкарні, надавати свої послуги виданню, а новопризначений виконуючий обов’язки намагається отримати доступ до електронної пошти і забрати печатку повідомила головред Людмили Подрєз, звільнення якої суд першої інстанції визнав незаконним.

Конфлікт між редакцією «Роз-інформ» і районною радою триває близько року, чиновниця райради вимагала спочатку показувати їй сторінки газети перед друком видання. Далі виникли складнощі з роздержавленням, а головреда звільнили. Але, газета все ж потрапила до урядової постанови, щодо першого етапу реформування ЗМІ. І поки тривають суди, щодо законності звільнення головного редактора, процес реформування заблокований – повідомила пані Подрєз.

Свого часу в ситуацію втручався голова Запорізької облдержадміністрації Костянтин Бриль, він запевняв, що не дозволить нікому чинити тиск на ЗМІ - зазначало НСЖУ

Раніше «Детектор медіа» писав, що пані Подрєз судитиметься з Розівською райрадою Запорізької області, через перешкоджання процесу роздержавлення видання та звільнення головного редактора.


В сюжеті про рейдерське захоплення землі «Інтер» віддав головну роль депутату від «Народного фронту»

опубліковано 11 лип. 2017 р., 15:14 office ewgenus   [ оновлено 11 лип. 2017 р., 15:15 ]

«Інтер» про події в селі Бережинка на Кіровоградщині, розповів що два фермери не поділили фермерське господарство, один з яких найняв представників охоронної фірми, підконтрольній нардепу від «Народного фронту» Юрію Березі. Далі увесь сюжет зводиться до критики дій поліції.

Зокрема у прямому включенні кореспондентка заявила, що люди вимагають звільнення головного поліцейського області - Сергія Кондрашенко і щоб всі підрозділи Нацполіції покинули село.

Аналогічну позицію, за словами телеканалу, займають і деякі депутати, щодо діяльності свого колеги, що начебто Береза здійснює свою діяльність під прикриттям Авакова, інших силовиків і що такої партії, як “Народний фронт” не існує. Це просто озброєне бандитське угруповання, яке займається рейдерством.

Нажаль на «Інтері» забули розповісти про зміст конфлікту, про те, що хтось підробив підпис власника і не чекаючи завершення правової тяганини на підприємстві з’явились «рейдерів», а після вигнання «рейдерів» охорону підприємства взяв на себе батальйон «Донбас».

Що ж до конфлікту між «Донбасом» та силовиками , після категоричної відмови залишити територію підприємства - громадян доправили до відділку поліції.

Отже «Інтер» недотримався стандартів достовірності і повноти інформації, щодо причетності Юрія Берези та з приводу вимоги громади, щоб всі підрозділи Нацполіції покинули село. Хоча, насправді люди вимагали їх замінити.
http://osvita.mediasapiens.ua

Маніпуляції в новинах. Добрива Фірташа і антикорупціонер Гужва.

опубліковано 11 лип. 2017 р., 12:10 office ewgenus   [ оновлено 11 лип. 2017 р., 12:11 ]

Громадська організація «Детектор медіа», здійснила моніторинг порушень журналістських стандартів у щоденних новинах центральних телеканалів, за період 26 червня — 2 липня 2017 року.

Аналізувалися головні новини тижня: про зустріч президентів Франції та України, про суди у справах Януковича, Гужви, Насірова та бійців «Правого сектору» в Мукачевому, про кібератаку вірусом Petya, про вбивства Максима Шаповала та Юрія Возного, про відзначення Дня Конституції, про пожежу біля зони відчуження ЧАЕС, про затримання бійця Нацгвардії в Італії.

Вірус Petya і журналісти

Кібератака вірусом Petya 27 червня позначилася і на житті українців. Зокрема журналісти, жалілися, що їм тепер доводиться писати на папері. А один з телеканалів звинуватив в атаці кіберполіцію.

На СТБ ведуча Тетяна Висоцька розповідала, що робота телеканалу практично паралізована. На підтвердження цього журналісти провели екскурсію редакцією «Вікон».

Кореспондент розповів, що “Новини” виходять без суфлерів і без монтажу. Плани випусків новин складають на папірцях.

Не забув собі приділили увагу і канал «112», тут, навпаки, в окремому матеріалі була відзначена перемога, каналу над вірусом, бо вони під час атаки, вчасно від’єднали уражений вірусом комп’ютер.

На «Інтері» також поділилися своїм досвідом, боротьби з наслідками кібератаки, при цьому незабули згадати об’єкт постійної критики і покласти вину за кібератаку на відомство Арсена Авакова, зокрема на підрозділ кіберполіції.

Спочатку студія новини «Подробности» розповіла про стан у своїй редакції, де журналісти змушені були працювати в нестандартних умовах, при цьому взяли інтерв’ю у неназваного колеги який намалювати страшну картину наслідків кібератаки в масштабах цілої країни і не звинуватив відповідальні державні служби у бездіяльності хоча на момент випуску новин вже була офіційна заява директора департаменту комунікації Нацполіції Ярослава Тракала.

«Інтер» не хоче, щоб у Дмитра Фірташа були конкуренти

Уперше про проблеми з добривами телеканал «Інтер» заговорив 23 березня цього року. Тоді не називали конкретних постраждалих в Україні, а лише розповідали про те, як уряд Яценюка буцімто підігрував російським компаніям. Минуло чотири місяці й ситуація значно прояснилася: тепер «Інтер» лише побіжно критикує Яценюка і значно більше уваги приділяє підприємству свого хазяїна Дмитра Фірташа.

26 червня «Подробности» розповіли, що підприємство Сєвєродонецький "Азот" припинило роботу в березні цього року через арешт газу і припинення електропостачання. І закликали державу допомогти підприємству і його багатотисячному колективу, при цьому забули повідомити чому підприємству відрізали газ.

Голова Федерації профспілок Луганської області, в самому сюжеті, також не пояснив причини такої ситуації. Хоча не момент інтерв’ю вже було рішення суду про арешт 500 млн куб. м природного газу Ostchem Дмитра Фірташа, куди входить «Азот» та кримінальна справа про нанесення мільярдних збитків державі.

Також в сюжеті є коментар гендиректора компанії Ostchem який запропонував окрім пошліни на імпортні добрива, запровадити ембарго на ввезення їх з Росії, які і складають основну конкуренцію компанії.

Далі було розкрито структуру ринку добрив в Україні де майже 70% займають російська продукція, але також забули уточнити чи це була причина зупинки Азота чи його наслідки.

При цьому на момент виходу сюжету в ефір мита на російські добрива і роботу підприємства було відновлено.

Про монополізм компанії Ostchem у сюжеті теж не йшлося, адже саме для того , аби диверсифікувати постачу азотних добрив, було скасовано мито - заявляв раніше Міністр аграрної політики Тарас Кутовий.

«Інтер» поповнив ряди захисників Гужви

27 червня телеканал «Інтер» зробив велику заяву про тиск на ЗМІ в сюжеті про вихід Ігоря Гужви, редактора видання «Страна.ua», під заставу. Усі коментатори в сюжеті — заявляють про переслідування з боку влади та спростовують закиди в тому, в чому їх і не звинувачували.

кореспондентка Спочатку цитує адвокатів, що це помста влади з провокаційні статті. Потім схожу заяву робить і сама адвокат, про перешкоджання опозиційному журналісту, за публікацію резонансних розслідувань, які викривають корупцію влади. Й на останок сам редактор про мотиви свого затримання, що влада хоче його залякати.

Всі три заяви дублюють одна одну і жодної думки від прокуратури в сюжеті немає. Альтернативна позиція прозвучала лише наприкінці сюжету про підозру Гужви у вимаганні 10 тис. доларів за компромат на політика.

Але, це не всі спекуляції на події із затриманням Гужви. Ще одна його нетитрована колега заявила «Подробностям», що спроби пред’явити претензії виданню «Страна.ua», буде не так просто, оскільки попереднє звинувачення у фінансуванні видання Кремлем не доведено. Тобто журналістка згадала заяву члена Радикальної партії Ігоря Мосійчука, що «Страну» фінансує Кремль, яку поки що ніхто не підтвердив, в контексті справи про здирництво, яку відкрила прокуратура на підставі відеодоказів.

Отже, у своєму матеріалі «Подробности» не забезпечили баланс думок та не відокремлюють фактів від коментарів. Звинувачення прокуратури займають 9 секунд у сюжеті тривалістю понад три хвилини, увесь інший час, присвячений припущенням журналістів «Подробностей» і співробітників видання «Страна.ua», що слідство має зовсім інші мотиви, відмінних від офіційних.


На телеканалах перевагу отримували такі політики:







Критика:

Телеканал Ахметова «Україна» продовжує критикувати «1+1» Коломойського.

Стандартний тижневий набір критики виконав телеканал «Інтер» присвятивши по одному сюжету Олегу Ляшку, «Самопомочі», «Народному фронту»

Протягом тижня експерти «Детектора медіа» нарахували 38 сюжетів із ознаками замовності. Найбільше їх було на «Україні» - 16 та 14 на «Інтері». Ще вісім розділили між собою ICTV (4), «1+1» (2) та 5 канал і СТБ (по одному). 

«112 Україна» отримав 24 відмову Нацради в узгоджені програмних концепцій регіональних компаній медіа групи

опубліковано 7 лип. 2017 р., 01:50 office ewgenus   [ оновлено 7 лип. 2017 р., 01:53 ]

«112 Україна» отримав двадцять четверту відмову Нацради в зміні програмних концепцій6 липня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення в черговий раз відмовила в зміні програмних концепцій п’ятьом регіональним компаніям, що мовлять з логотипом «112 Україна».

Відмови в переоформленні програмних концепцій Нацрада мотивувала умовами конкурсу 2011 року, за якими, концепції має бути орієнтована на регіональну аудиторію і що наслідком таких змін буде створення, ще один загальнонаціонального телеканалу, замість п'яти регіональних, тоді як понад 130 місцевих мовників залишились без цифрових ліцензій.

У заявах, поданих до Нацради 8 червня програмні концепції компаній групи «112 Україна» збігаються з концепціями мовлення телеканалу «112 Україна». Члени Нацради зауважують, що такі зміни суперечать умовам конкурсу на цифрове мовлення проведеного 2011 року.

Це вже двадцять четверта відмова для групи компаній «112 Україна». Протягом 2015 року Нацрада група отримала сім відмов у зміні програмних концепцій, у 2016 року – 12 відмов і п’ять у 2017 році.
http://detector.media/

Мер Одеси вирвав телефон у журналіста замість відповіді на запитання (ВІДЕО)

опубліковано 6 лип. 2017 р., 07:46 office ewgenus   [ оновлено 13 лип. 2017 р., 05:15 ]


Міський голова Одеси Геннадій Труханов вирвав у кореспондента «Громадське Слідство» телефон, після того як журналіст попросив його прокоментувати висловлювання на адресу громадських активістів, повідомляє видання «Избирком».

Інцидент стався в Одеській ОДА. Коли журналіст поцікавився у мера Труханова про причини висловлювань на адресу громадської організації «Зелений лист».

Почувши запитання, мер вирвав телефон у журналіста, в залі, під час цього випадку, проходило виїзне засідання комітету ВРУ з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

Раніше, в муніципалітеті міський голова на апаратній нараді висловив своє обурення через те, що громадські активісти, на його думку, не займаються дренажними водами, які зливають у море, при цьому назвав громадську організацію «Зелений лист», яка переймається захистом зелених насаджень, "Зеленим глистом".

Видання нагадує, що за останній місяць в Одесі зафіксовано шість випадків перешкоджання журналістській діяльності.
detector.media





Мер Одеси замість відповіді на запитання вирвав телефон у журналіста (ВІДЕО)

На журналістів «Чернівецького променю» напали в Репуженській сільраді (ВІДЕО)

опубліковано 6 лип. 2017 р., 06:50 office ewgenus   [ оновлено 13 лип. 2017 р., 05:16 ]

Журналістам погрожували і намагалися розбити камеру.

За підтвердженою ІМІ інформацію, журналісти приїхали до села перевірити дані про незаконний видобуток піску у кар’єрі.

Щоб подати звернення про незаконний видобуток піску, знімальна група з активістами прибула до сільської ради, туди прийшов чоловік спортивної статури і погрожував журналістам фізичною розправою та намагався розбити камеру.

В телеканалі з’ясували, що це був чоловік виконуючої обов’язки голови сільської ради.

Поліцію викликали активісти, а знімальна група не дочекавшись поїхати з села, бо за їх словами, ситуація становила небезпеку для життя і здоров'я.

Цей інцидент було зафіксовано на відео і подана відповідна заява до прокуратури, щодо перешкоджання журналістській діяльності.

За роз’ясненням до журналістів, правоохоронці, поки що не зверталися. 
detector.media



На знімальну групу телеканалу «Чернівецький промінь» напали в Репуженській сільраді (ВІДЕО)

1-8 of 8